اموزش

ساخت وبلاگ

برخی از مشکلات در اکثر کولر گازی بیشتر از همه رخ می‌دهد. تکنسین‌های ما با سال‌ها تجربه و آموزش در زمینه تعمیر کولر گازی، با این مشکلات به خوبی آشنا بوده و می‌توانند به بهترین نحوه آنها را برای شما تعمیر کنند. اگر کولر گازی وستل شما با هرکدام از این مشکلات کولر گازی مواجه شده است با ما تماس بگیرید تا با تعیین وقت توسط شما، یکی از تکنسین‌های متخصص کولر گازی در محل و بدون نیاز به حمل کولر گازی، تمامی تعمیرات را در سریع‌ترین زمان انجام دهد.

مشکلات رایج کولر گازی عبارت‌اند از: نمایندگی تعمیرات کولر گازی وستل

  • کولر گازی روشن نمی‌شود.
  • کولر گازی روشن می‌شود ولی کار نمی‌کند.
  • کولر گازی وستل یک سره کار می‌کند.
  • کولر گازی سرما و باد خنک ندارد و یا سرمای آن کم شده است.
  • کولر گازی وستل با صدای بلند کار می‌کند.
  • کولر گازی بوی بدی می‌دهد.
  • کویل‌ها یا لوله‌های کولر گازی وستل یخ و یا برفک می‌زنند.
  • کولر گازی آب ریزش دارد و یا آب پرتاب می‌کند.
  • کولر گازی وستل کد ارور نمایش می‌دهد.
  • ریموت کنترل کولر گازی کار نمی‌کند.

راهنمای خدمات پس از فروش کولر گازی وستل در تهران

 

 تعمیر کولر گازی انتخاب می‌کنیم

چه به دنبال نصب کولر گازی، سرویس کولر گازی و یا تعمیر کولر گازی باشید، پ می‌تواند به شما کمگ کند. ما بهترین، قابل اعتمادترین، سریع‌ترین گزینه برای انتخاب توسط شما برای سرویس و تعمیر کولر گازی در نقاط مختلف تهران و حومه هستیم. اگر کولر گازی شما سرما نمی‌کند، نشتی آب دارد، یا خیلی کار می‌کند، ما یکی از تعمیرکاران حرفه‌ای و باتجربه خود را برای تعمیر کولر گازی خواهیم فرستاد. تمام تکنسین‌های ما دوره‌های تعمیرات کولر گازی را گذرانده و دارای سال‌ها تجربه در زمینه‌ی تعمیرات کولر گازی با برندهای مختلف می‌باشند.

ضمناً ما کلیه خدمات تعمیر و سرویس کولر گازی انجام شده را برای آسودگی خاطر شما ضمانت می‌کنیم.

 

هدف وستل حفظ محیط زیست و زندگی سالم Vestel

مشتری عزیز، تبریک برای انتخاب یک طبیعت و تکنولوژی دوستانه محصول. وستل مشتاق به ارائه محصولات بالا و فراتر از انتظارات شما . lمحصول جدید سیستم تهویه مطبوع به نام PLAZMA اینورتر ۹/۱۲/۱۸/۲۴ A ++ SPLIT است که فناوری جدید تولید lously و دقت با کیفیت-کنترل برای حفظ محیط زیست وزندگی سالم تر طراحی شده .

نمایندگی تعمیرات کولر گازی وستل

اموزش...
ما را در سایت اموزش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : mahdi mehdichavoshi بازدید : 147 تاريخ : جمعه 11 تير 1400 ساعت: 16:25

داستان راننده تاکسی در سنگاپور 

شش سال پیش به یه راننده تاکسی در سنگاپور، یه بیزینس کارت دادم تا طبق آدرس ، منو به جای خاصی برسونه.
راننده در آخرین نقطه، دور یه ساختمان پیچید. تاکسی متر یازده دلار نشون می داد اما او فقط  ده دلار گرفت.  
بهش گفتم تاکسی مترِ تو یازده تا نشون می ده  چرا ده  تا حساب کردی؟

او پاسخ داد: "آقا، من یه راننده تاکسی هستم، در واقع باید شما رو مستقیم به مقصد می رسوندم. از آنجا که محل دقیق رو بلد نبودم، مجبور شدم دور ساختمان بگردم. اگه مستقیم آورده بودمت، می شد ده دلار."

سپس ادامه داد: "سنگاپور یه مقصد جهانی جهانگردیه و آدمای زیادی برای سفر های سه چهار روزه میان اینجا.
 بعد از رد شدن از بخش گمرک و مهاجرت، اولین تجربه معمولا راننده تاکسیه، و اگه این تجربه خوب نباشه، سه چهار روز باقیمانده هم دلچسب و شیرین نخواهد بود."

او گفت: "جناب، من راننده تاکسی نیستم، من سفیر ملت سنگاپور هستم، یک سفیربدون پاسپورت دیپلماتیک !"

به نظرم، او احتمالا تا بیش از کلاس هشتم درس نخونده بود،اما در نظر من او یه آدم حرفه ای بود و رفتارش سرافرازی و غرور در عملکرد و شخصیت رو منعکس کرد.

اون روز فهمیدم یه آدم برای اینکه حرفه ای باشه، به بیش از صلاحیت ها و مدارک حرفه ای نیاز داره. 

در یک جمله، این حرفه ای بودن همراه با رفتار و ارزش های انسانیه که تفاوت ها رو مشخص می کنه!
دانش، مهارت، پول، تحصیلات، همه بعد از اون میاد. اول از همه، ملاک، ارزش های انسانی، صداقت، و درستیه.

حرفه ای گری به کاری نیست که داری انجام میدی، بلکه به اینه که اون کار رو چگونه انجام میدی.

اموزش...
ما را در سایت اموزش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : mahdi mehdichavoshi بازدید : 138 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1400 ساعت: 19:53

چگونه به اهداف خود برسیم؟

موقعی که ترسیده‌اید، فکر نکنید. به این مورد کاملا توجه کنید! همه ما می‌دانیم که افکار منفی بد هستند؛ اما اغلب اوقات حواس‌مان نیست که داریم به آن‌ها پروبال می‌دهیم. همیشه فکرمان مشغول چیز‌هایی است که نمی‌خواهیم. این جمله برای‌تان آشنا نیست؟! بله اتفاقا این بدترین چیزی است که همیشه هم اتفاق می‌افتد؛ دقیقا روی چیزی متمرکزیم که نمی‌خواهیم. البته این مساله کاملا طبیعی است! اما ذهن ما از کجا باید بداند که ما به چیزی فکر می‌کنیم که نمی‌خواهیمش؟ پس باز هم به کار خودش ادامه می‌دهد و همان‌ها را به سمت خود می‌کشد؛ حتی اگر نخواهیم‌شان! از طرفی کدام‌تان کسی را می‌شناسید که برای چیزی که نمی‌خواهد تلاش کند؟ وقتی چیزی را نمی‌خواهید آیا برای رسیدن به آن تصمیم می‌گیرید؟! در نهایت، تمام این‌ها دست به دست هم می‌دهد تا شما هیچ کاری نکنید. پس ترس به چند دلیل مضر است؛ اول اینکه شما را بی‌انگیزه می‌کند، هدف منفی چیزی نیست که شما برایش تلاش کنید. نکته بعدی این است که افکار منفی که از ترس می‌آیند، خسته‌کننده و طاقت‌فرسا هستند. «ترس» انرژی شما را کم می‌کند و در حالت نگرانی مداوم نگه‌تان می‌دارد و وقتی خسته و نگران باشید، بی‌انگیزه می‌شوید.

برنامه‌ریزی یکی از اصول فراموش‌نشدنی کار است. خوب فرض می‌کنیم که شما افکار مثبتی دارید. اما همان‌طور که گفتیم، چون ذهن‌مان تشخیص نمی‌دهد ما مثبت فکر می‌کنیم یا منفی و فقط کلمات و احساسات مربوط به آن‌ها را دریافت می‌کند، باید بدانیم چگونه و درباره چه موضوعاتی فکر کنیم. نکته مهم این است که برای هر هدفی باید چند نمونه برنامه کارآمد داشته باشید. می‌دانم این یکی از سخت‌ترین کار‌های دنیاست، اما برای رسیدن به هدف‌تان باید بین تمام موارد هماهنگی ایجاد کنید و انجام‌شان دهید. اگر واقعا این هدف مدنظر شماست، باید اول ببینید دقیقا چه می‌خواهید و چه برنامه‌ای برای تحققش دارید، اگر واقعا بخواهید، راهش را هم پیدا می‌کنید. مگر اینکه نخواهید هدفی داشته باشید که از آن انگیزه‌ای به وجود بیاید.

به قول قدیمی‌ها پله‌ها را یکی‌یکی بالا بروید. اگر یک فهرست بلندبالا از اهداف داشته باشید، تنها اتفاقی که می‌افتد این است: استرس می‌گیرید، بی‌خیال همه‌شان می‌شوید، دچار رفتار اجتنابی می‌شوید و رسیدن به هدف را به بعد موکول می‌کنید. اما اگر قدم به قدم و یکی یکی به اهداف‌تان فکر کنید شدنی‌تر خواهند بود. می‌توانید روی یکی تمرکز کنید، به آن برسید و سپس سراغ بعدی بروید. اگر نتوانید روی یک هدف خاص تمرکز کنید، نمی‌توانید روی خودتان متمرکز شوید پس انگیزه‌ای در کار نخواهد بود. اهداف‌تان را به اهداف کوچک‌تر و کوتاه‌مدت تقسیم کنید تا امکان رسیدن به آن‌ها بیشتر شود. سعی کنید یک برنامه بریزید و کم‌کم به هدف‌تان نزدیک شوید.

ممکن است شما خیلی وقت‌ها کار‌هایی انجام داده باشید و از انجام آن‌ها ناراضی باشید. اشکالی ندارد، گذشته دیگر گذشته است. لزومی ندارد مدام خودتان را شماتت کنید. دست از سر خودتان بردارید. اگر موفق شوید این کار را بکنید، می‌توانید تجربیات بدتان را هم مثل افکار منفی رها کنید. سعی کنید برای خودتان سرگرمی‌های تازه به‌وجود بیاورید و به همه چیز با دید منطقی نگاه کنید، آن وقت چیز‌های بد هم مثل بقیه چیز‌ها می‌گذرند و آن‌قدر‌ها آزارتان نمی‌دهند.

یکی از راه‌های مطالعه درباره انگیزه‌تان، شنیدن داستان‌های موفقیت دیگران است که مغز شما را وادار به تفکر می‌کند. البته ممکن است فکر کنید مثلا خواندن داستان کسی که موفق شده است ۳۰ کیلو وزن کم کند، شما را مایوس می‌کند و حس کنید آدم بی‌عرضه‌ای هستید که نتوانسته‌اید حتی ۵ کیلو وزن کم کنید؛ اما اگر حتی فرض کنیم این حرف‌تان درست باشد، باید احساسات منفی را از خودتان دور کنید و عزم‌تان را جزم کنید. می‌توانید حتی از همین افراد کمک بگیرید. اتفاقا همین‌طور داستان‌ها می‌تواند برای پیشرفت ترغیب‌تان کند و از بی‌تفاوتی نجات‌تان دهند.

اگر از تمام چیزی که می‌خواهید تا شما را به هدف‌تان برساند سر در بیاورید، می‌توانید به اندازه یک متخصص به خودتان مطمئن باشید. «دانش» ذهن شما را آرام می‌کند و نگرانی را از شما دور می‌کند. اگر بدانید مسیرتان چیست و چگونه باید آن را طی کنید، افکار منفی دور می‌شوند، اعتماد به نفس‌تان بالا می‌رود و نگرشی تازه پیدا خواهید کرد.

اگر فهرستی از اهداف یا کار‌ها دارید به نفعتان است که از کوچک‌ترین‌شان شروع کنید وقتی آن را به نتیجه برسانید، انگیزه لازم برای کار بعدی خود به خود ایجاد شده است. دستآورد واقعی مثل این می‌ماند که نصف راه را رفته باشید.

هر روز چند دقیقه بنشینید و تجسم کنید که هدف‌تان را به‌دست آورده‌اید. تمام مراحل را تجسم کنید؛ اهداف‌تان، نحوه انجام‌دادن‌شان، دستیابی به آن‌ها و هر چیز خوب دیگری که به آن‌ها مربوط است. حسی که دارید شبیه چیست؟ بعد از چند دقیقه بلند شوید. چه حسی دارید؟ از تمام حواس‌تان کمک بگیرید. چه مزه‌ای و چه بویی حس می‌کنید؟ چه صدایی می‌شنوید؟ چه چیز‌هایی می‌بینید؟ چه چیز زندگی را بعد از رسیدن به هدف‌تان دوست دارید؟ کدام صفت‌ها برای توصیف این زندگی مناسب هستند؟ کار کردن روی کدام موارد و جزئیات، هدف‌تان را شفاف‌تر و دست‌یافتنی‌تر می‌کند؟ کجا هستید؟ در چه مرحله‌ای؟ چه می‌کنید؟ چطور به نظر می‌رسید؟ تمام این‌ها را تصور کنید و در ذهن‌تان مرور کنید. حالا چه حسی دارید؟ انگیزه یعنی همین! زندگی کوتاه است. امروز را آن‌طور که هست درک کنید و کار‌هایی را که می‌خواهید، انجام دهید. بجنبید و تنبلی نکنید! فردا هم کار‌های دیگری برای انجام دادن وجود دارد.

 

اموزش...
ما را در سایت اموزش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : mahdi mehdichavoshi بازدید : 142 تاريخ : دوشنبه 24 خرداد 1400 ساعت: 16:46

چگونه هدفمند زندگی کنیم؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از آرمان، این در واقع تعریف از هدفی است که همه ما به دنبالش هستیم. اما در مسیر هدف نقطه ثابتی وجود ندارد که به آن جا برسیم و برای همیشه همانجا بمانیم. دنیا در حال تغییر است. ما آدم‌ها در حال تغییر هستیم. این جستجوی دائمی برای رسیدن به این نقطه است که باعث پیشرفت و رسیدن به هدف می‌شود.از نکات کلیدی زیر برای روشن کردن مسیر موفقیت خود استفاده کنید.

هیچوقت قدرت کنجکاوی را دست کم نگیرید. کنجکاوی همان دانستن و یاد گرفتن است که ذهنتان را روشن و پویا نگه می‌دارد.وقتی می‌پذیرید که چیزی را نمی‌دانید برای دانستن آن تمایل و اشتیاق پیدا می‌کنید و تمام تلاش تان را برای به دست آوردن آن به کار می‌برید.آدم‌های کنجکاو سوال می‌پرسند، به دنبال پاسخ می‌گردند و مسیرهای تازه‌ای را برای مشکلات قدیمی امتحان می‌کنند. آنها با رفتارهای شان به راحتی قابل تشخیص هستند. آنها یک مشکل را با دید تازه و ذهن باز بررسی می‌کنند و به یک راه حل خلاقانه و نوآورانه می‌رسند.آدم‌های کنجکاو همیشه به دنبال اطلاعات جدید هستند. همیشه آنها را در کتابخانه‌ها و کتابفروشی‌ها پیدا می‌کنید. آنها از مدیر، همسر، دوستان و یا همکارانشان درخواست بازخورد می‌کنند و همیشه سوالات عمیق و متفکرانه می‌پرسند.دنبال اطلاعات تازه باشید. منابع خود را در نظر بگیرید و آنها را گسترش دهید.

انگیزه‌های خود را بررسی کنید

اگر انگیزه‌های شما خالصانه و صادقانه باشند پیشرفت را تجربه خواهید کرد در غیر اینصورت هرگز به هدف نخواهید رسید.اعتبار واقعی از درون می‌آید. وقتی اعتماد به نفس شما با واکنش دیگران از بین نرود باعث ایجاد انگیزه معتبر و نتایج معتبر می‌شود.اعتماد به نفس خود را با تقویت شخصیت بالا ببرید. مهربان باشید. به جای گرفتن ببخشید. حتی به کسی که نمی‌تواند برای شما کاری انجام دهد اهمیت بدهید.از شما دعوت می‌کنم انگیزه‌های خود را بررسی کنید. مهم نیست در چه موقعیتی هستید اگر این کار را انجام ندهید زندگی خود را روی ستون‌های متزلزلی می‌سازید. پس از انتقاد کردن و کنترل نتایج پرهیز کنید. به جای اینکه درگیر یک نتیجه خاص شوید زندگی خود را با اهداف جداگانه‌ای در نظر بگیرید. وقتی به نتایج متفاوت فکر کنید هماهنگ با روحیات خود پیش می‌روید و این آرامش درونی شما را به هدف می‌رساند. هدف یک چیز بیرونی نیست بلکه چیزی است که در درون خود دارید.

ارزیابی بخش‌های اصلی زندگی

اگر احساس می‌کنید در کار تمام وقت تان گیر افتاده اید، اگر احساس می‌کنید مهارت خاصی ندارید، بی تجربه هستید یا آموزش کافی ندیده اید پس در مسیر هدف زندگی نمی‌کنید و یا هدفی در زندگی ندارید. چگونه این را تشخیص دهیم و بفهمیم که چه هدفی در زندگی داریم؟بخش‌های اصلی زندگی هر شخصی مختص خودش است و فقط خودش می‌تواند آنها را تعیین کند. از خودتان سوالات شخصی درباره زندگیتان بپرسید. به عنوان مثال: در بخش‌های اصلی زندگی‌ام چه کارهایی می‌کنم؟ آیا در برخی از آنها عالی هستم اما در برخی نقص‌هایی دارم؟به عنوان مثال شغل یکی از بخش‌های اصلی زندگی است که خیلی‌ها با آن درگیر هستند. اگر بخش اصلی زندگی شما نیز هست از خودتان بپرسید: من در چه کاری خوب هستم؟ استعدادها، مهارت‌ها و توانایی‌های خاص من چیست؟ چه کاری می‌خواهم انجام دهم؟چه مشکلی شما را آزار می‌دهد؟ چه فرصت ها، شغل‌ها و یا تفریح‌هایی دوست داشتید اما به آنها نرسیدید؟ واقعیت خود را در بخش‌های اصلی زندگی تان پیدا کنید تا بتوانید در یک مسیر هدف دار پیش بروید.

عادت‌های تاثیرگذار را تقویت کنید

یکی از مهم‌ترین چیزهایی که باعث می‌شود یک زندگی هدفمند داشته باشید این است که عادت‌های تاثیرگذار خود را تقویت کنید. رفتارها و کارهایی که باعث می‌شود در مسیر رویاهای قلبی تان سریع‌تر حرکت کنید. و بالعکس عادت‌هایی که تاثیرگذاری پایینی دارند باعث از بین رفتن انرژی، اشتیاق و تلاش می‌شوند و مانع از پیدا کردن هدف می‌شوند.یکی از عادت‌هایی که باید تقویت کنید این است که مراقب زمان و انرژی خود باشید. هر کاری که با این دو منبع انجام می‌دهید تعیین کننده نتیجه زندگی تان است. زمان یکی از باارزش‌ترین دارایی‌های ماست و آن را با انجام دادن کارهایی که ما را به جلو پیش نمی‌برد هدر می‌دهیم. چقدر وقت برای تماشای تلویزیون، پرسه زدن در فضای مجازی و پاسخ دادن به پیام‌ها می‌گذرانید؟ متاسفانه زمان زیادی را برای این سه کار بیهوده صرف می‌کنیم.اگر بخواهیم در جهت هدف زندگی کنیم و به اهداف مان برسیم باید این عادت‌های بی تاثیر را از زندگی خود حذف کنیم. در عوض در ساعت‌هایی که به آنها «ساعت قدرت» می‌گویند به خودتان انرژی و روحیه بدهید. هر روز صبح ۲۰ دقیقه ورزش کنید و ۲۰ دقیقه با صدای بلند مطالعه کنید.ما در دنیای الکترونیکی زندگی می‌کنیم که به سرعت نور حرکت می‌کند و ما فراموش می‌کنیم که چگونه تمرکز کنیم. زندگی هدفمند یعنی هر روز صبح با هیجان از خواب بیدار شویم و از زمانی که پا روی زمین می‌گذاریم نمی‌توانیم برای تغییر در زندگی منتظر بمانیم. برای حل مشکلات، آوردن لبخند به چهره دیگران و پیدا کردن راه حل هیجان زده هستیم و شب‌ها با رضایت می‌خوابیم زیرا امروز روز پرباری داشتیم.

 

اموزش...
ما را در سایت اموزش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : mahdi mehdichavoshi بازدید : 148 تاريخ : دوشنبه 24 خرداد 1400 ساعت: 16:39

در اینجا با 5 روش برای برای اینکه روابط خود را مدیریت کنید آشنا خواهید شد.

دکتر جرمی نیکلسون، روانشناس اجتماعی در زمینه روابط: با وجود تمام توصیه هایی که وجود دارد، روابط می تواند بسیار پیچیده باشد. هر کس برنامه، روش، تکنیک یا رویکردی برای بهبود روابط دارد. اگرچه تمام این توصیه ها می تواند مفید باشد؛ در عین حال می تواند شما را گیج کند.

با توجه به این مسئله، وقتی در حال مدیریت یک رابطه هستید بهتر است از نخستین و اساسی ترین قواعد شروع کنید! مطمئن باشید که تمام آن توصیه های جزیی، بعدها مفید خواهند بود. به هر حال برای شروع، بهترین کار این است که پایه محکمی در گام های آسان و قدرتمندی که شما را به سوی موفقیت در رابطه هدایت می کند داشته باشید.

 

من در این مقاله کوشیده ام این قواعد اساسی را با شما در میان بگذارم. در ادامه، راه حل های ساده ای برای فهم دنیای پیچیده روابط آمده است.

پنج گام برای روابط موفق

برای اینکه روابط خود را آسان تر کنید، تنها روی پنج گامی که در زیر آمده است تمرکز کنید…

یک – به طور عمیق ارتباط برقرار کنید

چه رابطه تان تازه شکل گرفته و چه رابطه ای طولانی مدت است، می تواند از طریق ساختن رابطه ای عمیق تر با همراه تان تقویت شود. این امر معمولا با واژگان آشنایی مانند اعتماد، فهمیدن، صمیمیت و سازگاری شناخته می شود. ضروری است که در کنار شور و اشتیاق روزهای نخست که شما را به سوی یکدیگر می کشاند، نکته های دیگری نظیر رد و بدل کردن احساسات و قدردانی از یکدیگر را رشد دهید.

متاسفانه بسیاری از روابط در جهت مخالف پیش می رود. همراهان در یک رابطه معمولا با حالتی انتقادی، قضاوت گونه و با نادیده گرفتن یکدیگر پیش می روند. وقتی دو طرف ارتباط، کمتر مسائل و احساساتشان را به اشتراک بگذارند، توجه کمتری بکنند و راه خودشان را بروند، احساسات خوب به مرور کمتر و کمرنگ تر می شود.

برای اطمینان یافتن از اینکه چنین تراژدی های ارتباطی اتفاق نیفتد، باز بودن نسبت به یکدیگر و به اشتراک گذاشتن مسائل می تواند بسیار مفید باشد. همچنین همسران باید بدانند که اصیل و خالص بودن در رابطه، می تواند به ایجاد رابطه ای دوستانه و سازگار کمک کند.

 

همدلی کردن و احترام گذاشتن به افکار، احساسات و هیجانات همسرتان نیز می تواند برای رابطه موثر باشد. سرانجام اینکه حفظ فضایی گرم، توءم با دقت و توجه به حالات طرف مقابل در یک رابطه، پذیرش تفاوت ها و برخورد کرد با یکدیگر به عنوان موجوداتی ارزشمند نیز می تواند بسیار مفید باشد.

دو – با اشتیاق دوست بدارید

اگرچه باور عمومی بر این است که اشتیاق در روابط طولانی مدت رو به سردی می گذارد، مطمئنا این اصل مطلب نیست. در واقع، شور و اشتیاق انگیزه ای است برای اینکه برد به سوی عشق خود برود، او را بجوید و با او ارتباط بگیرد. این رازی است که دو فرد را هیجانی، برانگیخته و با طلب بیشتر به سوی هم نگه می دارد. این امر حتی برای ادامه دار شدن رابطه ضروری است.

با اینحال این بُعد از روابط اغلب نادیده گرفته می شود. در بیشتر روابط، همسران بعد از مدتی به اصطلاح با هم راحت می شوند. این احساس راحتی به عدم تلاش برای دستیابی به احساس رمانتیک بودن، جذاب بودن و مشتاق یکدیگر بودن می انجامد؛ بنابراین روابط کسل کننده می شود، رضایت کاهش می یابد و همسران خود را در حال سقوط به رابطه ای بدون شور و اشتیاق و کاملا تهی از عشق می یابند.

چنین شرایطی واقعا مایه تاسف است، به ویژه وقتی بدانیم تلاش اندکی برای احیا و روشن نگه داشتن آتش شور و اشتیاق لازم است. یکی از قدم های اثربخشی که همسران می توانند بردارند این است که به ظاهر خود برسند، سعی کنند سر و وضع مرتبی داشته باشند، لباس های جذاب بپوشند، رفتار زنانه/ مردانه و دلنشین داشته باشند و مراقب وزن خود باشند.

در کنار اینها، ابراز محبت های فیزیکی نیز نقش کلیدی بازی می کنند. بوسیدن، بغل کردن و لمس کردن به طور مرتب در بین همسران جریان داشته باشد، باعث می شود که همسران احساس خوبی داشته باشند و حس کنند که همچنان شور و اشتیاق در بین آنها پابرجاست.

سه – مشکلات خود را مطرح کنید

 

حتی بهترین روابط نیز مشکلاتی دارند. این همانجایی است که پای تعامل، مذاکره و گفتگو و پختگی و رفتار بالغانه در میان می آید. هیچ کس کامل نیست و در یک رابطه هر فردی تقاضاها، نیازها و تمایلات خاص خودش را دارد. به هر حال و ناچار، بعضی وقت ها این اختلاف نظرها بالا می گیرد.

معمولا وقتی که اشتباه از سوی یکی از همسران صورت می گیرد، به آسانی حل نمی شود. از یک سو، برخی همسران معمولا سرشان را مثل کبک زیر برف می کنند و از نگاه کردن به موضوع و حل کردن آن خودداری می کنند. از سوی دیگر، برخی همسران کینه ای را برای همیشه به دل می گیرند؛ نه می بخشند و نه فراموش می کنند. هیچ یک از این راهبردها به حل موفقیت آمیز مسئله کمکی نمی کند و به همسران اجازه نمی دهد در زندگی به خوبی پیش روند.

بنابراین لازم است که بدانیم چطور به صورتی مناسب و تاثیرگذار نگرانی ها و مسائل خود را مطرح کنیم و رفتار بد یک همسر را اصلاح کنیم. به یاد داشته باشید که بخشیدن فوری هیچ نکته ای را به دو طرف رابطه نمی آموزد. تنبیه طولانی، به سرد شدن و سخت شدن احساسات می انجامد؛ اما بحث و گفتگو، تصحیح کردن یکدیگر و برداشتن گام هایی برای حل مسئله به خوبی می تواند موثر باشد.

با مطرح کردن دقیق مسئله، دست یافتن به نتایج عادلانه، در نظر گرفتن رفتارهای جایگزینی که نیازهای هر دو طرف را در نظر بگیرد و پاسخ دهد، هماهنگی لازم در رابطه به دست می آید.

چهار – قدردانی را تمرین کنید

همسران کارهای زیادی را برای یکدیگر انجام می دهند. حضور هر یک از آنها در زندگی دیگری ضروری است. در واقع چنین تعامل کاری یکی از ویژگی های معمول رابطه است. دو انسان کنار هم می آیند تا برای یکدیگر زندگی بهتر از آنکه بخواهند تنها باشند، بسازند. با اینحال، در عمل، همسران بعضی وقت ها نامرئی می شوند.

حمایت ها، لطف ها و مهربانی های هر روزه نادیده گرفته می شود. در این حالت، ممکن است یکی یات هر دو همسر کم بیاورند. در چنین شرایطی، احتمال دارد انگیزه ادامه دادن چنین رفتارهای حمایتی از بین برود و احساسات آسیب دیده افزایش یابد.

اموزش...
ما را در سایت اموزش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : mahdi mehdichavoshi بازدید : 166 تاريخ : دوشنبه 24 خرداد 1400 ساعت: 16:36

چگونه وارد بازار ارز دیجیتال شویم؟

پیش بینی بازار سه شنبه؛

روند ریزشی بازار کریپتو باعث شده که بسیاری از سرمایه گذاران احساس خطر کنند و ضمن جلوگیری از تزریق بیشتر منابعشان به ارزهای دیجیتال، با نگاه عمیق تری بازار کم ریسک داخلی را که قیمت سهمها هم انصافاً به نقاط جذابی رسیده ، رصد کنند.

برای بازار امروز هم احتمالاً ادامه معاملات رو به بالای دیروز را در شروع بازار خواهیم داشت اما با توجه به اینکه شاخص کل در محدوده ۱۱۶۰۰۰۰ واحد به مقاومت خط روند نزولی اش میرسد ممکن است در ادامه عرضه بر تقاضا فزونی یافته و باعث عقب نشینی شاخص کل در محدوده پیش گفته شود.

ترس، عدم قطعیت و تردید

اصطلاح FUD زمانی بکار می‌رود که شخص، گروه یا شرکتی در مورد یک دارایی دیجیتال اخبار یا اطلاعاتی منفی در رسانه‌ها، سایت‌ها، گروه‌های تلگرام و سایر رسانه‌های اجتماعی منتشر می‌کند و خواسته یا ناخواسته باعث ایجاد حس «ترس، عدم قطعیت و تردید» در بین کاربران و سرمایه‌گذاران ارز می‌شود.

بازاردراین روزها تا دلتون بخواد fudبه خودش دیده.

پیش بینی بازار یکشنبه؛

از سرگیری مذاکرات برجامی در گرند هتل وین با گارد نزولی قیمت دلار همراه بوده است که تجربه سال ۹۲ نشان میدهد درصورت مثبت بودن مذاکرات ، این مهم در میانمدت و بلندمدت نمیتواند خبر خوبی برای بازارسرمایه مخصوصاً در نمادهای دلاری باشد.

از طرفی کاهش نرخ بهره بین بانکی خبر بسیار خوبی برای بازار سرمایه می باشد

زمان زیادی به پایان یافتن بسیاری از ابهامات تاثیرگذار اینچنینی باقی نمانده است.

مع الوصف با توجه به معاملات رو به پایین امروز، برای بازار فردا هم احتمالا رنج منفی و ادامه معاملات امروز را خواهیم داشت امیدوارم در ادامه شاهد بهبود اوضاع باشیم.

مایک نووگراتز، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گلکسی دیجیتال، در مصاحبه اخیر خود با یاهو فایننس گفته است که ارزش ۴۶ میلیارد دلاری بازار کاردانو او را شوکه کرده و ساختار شبکه این ارز دیجیتال هر توسعه‌دهنده باهوش دیگری را تحت تاثیر قرار می‌دهد. او همچنین گفته است که توسعه‌دهندگان کاردانو چیز عجیبی را خلق کرده‌اند. نووگراتز با وجود نفرتی که نسبت به کاردانو دارد، پذیرفته است که ارزهایی جامعه‌محور مانند «ADA» به آسانی از بین نمیرود.

پیش بینی بازار دوشنبه؛

مذاکرات سیاسی و پالسهای صادره مثبت و منفی این ماراتن بزرگ که مرتب در حال جابه جایی هستند و همچنین نوع معاملات سهمها و نزدیک بودن حمایتها و مقاومتهای شاخص کل و سهمهای بزرگ، واقعاً تحلیل و پیش بینی را مشکل کرده است به مراتب درصد تلرانس خطا در تحلیل هم بالا می رود.

علی ایحال همانطور که در پیش بینی جمعه شب با ادله کافی برای هفته جاری عرض کرده بودم شکل معاملات شنبه و یکشنبه دقیقاً برابر تحلیل اتفاق افتاد و از اواسط هفته احتمالا معاملات بهتری را در پیش داشته باشیم.

علیهذا با توجه به ارتفاع کوتاه کندل ثبت شده شاخص کل در محدوده حمایتی ، برای فردا ، احتمالاً بعد از نوسانات اولیه و جابجایی حجمها در اکثر سهمها، سمت تقاضا تقویت شده و معاملات جوندارتر از قبل دنبال شود ، بر خلاف دو روز گذشته بازار خوبی را برای فردا متصورم.

چگونه وارد بازار ارز دیجیتال شویم؟

پیش بینی بازار سه شنبه؛

روند ریزشی بازار کریپتو باعث شده که بسیاری از سرمایه گذاران احساس خطر کنند و ضمن جلوگیری از تزریق بیشتر منابعشان به ارزهای دیجیتال، با نگاه عمیق تری بازار کم ریسک داخلی را که قیمت سهمها هم انصافاً به نقاط جذابی رسیده ، رصد کنند.

برای بازار امروز هم احتمالاً ادامه معاملات رو به بالای دیروز را در شروع بازار خواهیم داشت اما با توجه به اینکه شاخص کل در محدوده ۱۱۶۰۰۰۰ واحد به مقاومت خط روند نزولی اش میرسد ممکن است در ادامه عرضه بر تقاضا فزونی یافته و باعث عقب نشینی شاخص کل در محدوده پیش گفته شود.

ترس، عدم قطعیت و تردید

اصطلاح FUD زمانی بکار می‌رود که شخص، گروه یا شرکتی در مورد یک دارایی دیجیتال اخبار یا اطلاعاتی منفی در رسانه‌ها، سایت‌ها، گروه‌های تلگرام و سایر رسانه‌های اجتماعی منتشر می‌کند و خواسته یا ناخواسته باعث ایجاد حس «ترس، عدم قطعیت و تردید» در بین کاربران و سرمایه‌گذاران ارز می‌شود.

بازاردراین روزها تا دلتون بخواد fudبه خودش دیده.

پیش بینی بازار یکشنبه؛

از سرگیری مذاکرات برجامی در گرند هتل وین با گارد نزولی قیمت دلار همراه بوده است که تجربه سال ۹۲ نشان میدهد درصورت مثبت بودن مذاکرات ، این مهم در میانمدت و بلندمدت نمیتواند خبر خوبی برای بازارسرمایه مخصوصاً در نمادهای دلاری باشد.

از طرفی کاهش نرخ بهره بین بانکی خبر بسیار خوبی برای بازار سرمایه می باشد

زمان زیادی به پایان یافتن بسیاری از ابهامات تاثیرگذار اینچنینی باقی نمانده است.

مع الوصف با توجه به معاملات رو به پایین امروز، برای بازار فردا هم احتمالا رنج منفی و ادامه معاملات امروز را خواهیم داشت امیدوارم در ادامه شاهد بهبود اوضاع باشیم.

مایک نووگراتز، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گلکسی دیجیتال، در مصاحبه اخیر خود با یاهو فایننس گفته است که ارزش ۴۶ میلیارد دلاری بازار کاردانو او را شوکه کرده و ساختار شبکه این ارز دیجیتال هر توسعه‌دهنده باهوش دیگری را تحت تاثیر قرار می‌دهد. او همچنین گفته است که توسعه‌دهندگان کاردانو چیز عجیبی را خلق کرده‌اند. نووگراتز با وجود نفرتی که نسبت به کاردانو دارد، پذیرفته است که ارزهایی جامعه‌محور مانند «ADA» به آسانی از بین نمیرود.

پیش بینی بازار دوشنبه؛

مذاکرات سیاسی و پالسهای صادره مثبت و منفی این ماراتن بزرگ که مرتب در حال جابه جایی هستند و همچنین نوع معاملات سهمها و نزدیک بودن حمایتها و مقاومتهای شاخص کل و سهمهای بزرگ، واقعاً تحلیل و پیش بینی را مشکل کرده است به مراتب درصد تلرانس خطا در تحلیل هم بالا می رود.

علی ایحال همانطور که در پیش بینی جمعه شب با ادله کافی برای هفته جاری عرض کرده بودم شکل معاملات شنبه و یکشنبه دقیقاً برابر تحلیل اتفاق افتاد و از اواسط هفته احتمالا معاملات بهتری را در پیش داشته باشیم.

علیهذا با توجه به ارتفاع کوتاه کندل ثبت شده شاخص کل در محدوده حمایتی ، برای فردا ، احتمالاً بعد از نوسانات اولیه و جابجایی حجمها در اکثر سهمها، سمت تقاضا تقویت شده و معاملات جوندارتر از قبل دنبال شود ، بر خلاف دو روز گذشته بازار خوبی را برای فردا متصورم.

اموزش...
ما را در سایت اموزش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : mahdi mehdichavoshi بازدید : 165 تاريخ : دوشنبه 24 خرداد 1400 ساعت: 16:34

دلگیری کدام عتابت گرفته‌بود؟
وقتی که شعر من به‌ خطابت گرفته‌بود

میخانه بود دفتر #حافظ وَزان میان
سُکر کدام بادهٔ  نابت گرفته‌بود؟

رویایِ که در آن‌سوی پلک تو می‌گذشت؟
با جذبهٔ چه وسوسه خوابت گرفته‌بود؟

ای جوهر عُصارهٔ مستی! به راستی
ته‌جرعهٔ کدام شرابت گرفته‌بود ؟

من از آن روز که دربند توام آزادم
پادشاهم که به دست تو اسیر افتادم

#سعدی

زلف بر باد مده ، تا ندهی بر بادم
ناز بنیاد مکن ، تا نکنی بنیادم

"مِی" مخور با همه کس، تا نخورم خون جگر!
سر مکش  تا نکشد سر به فلک، فریادم!

زلف را حلقه مکن تا نکُنی در بندم
طره را تاب مده تا ندهی بر بادم

یار بیگانه مشو تا نبری از خویشم
غم اغیار مخور تا نکنی ناشادم

رخ برافروز که فارغ کنی از برگ گلم
قد برافراز که از سرو کنی آزادم

شمع هر جمع مشو ور نه بسوزی ما را
یاد هر قوم مکن تا نروی از یادم

شهره ی شهر مشو ، تا ننهم سر در کوه
شور شیرین منما تا نکنی فرهادم

حافظ از جور تو حاشا که بگرداند روی
من از آن روز که دربند توام آزادم

اموزش...
ما را در سایت اموزش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : mahdi mehdichavoshi بازدید : 153 تاريخ : دوشنبه 24 خرداد 1400 ساعت: 16:31

پیش از اینها فڪر میڪردم خدا
خانه اے دارد ڪنار ابر ها
مثل قصر پادشاه قصه ها
خشتے از الماس خشتے از طلا
پایه هاے برجش از عاج و بلور
بر سر تختے نشسته با غرور
ماه برق ڪوچڪے از از تاج او
هر ستاره پولڪے از تاج او
اطلس پیراهن او آسمان
نقش  روے دامن او  ڪهڪشان
رعد و برق شب طنین خنده اش
سیل و طوفان نعره ے توفنده اش
دڪمه ے پیراهن او آفتاب
برق تیر و خنجر او ماهتاب

 

هیچ ڪس از جاے او آگاه نیست
هیچ ڪس را در حضورش راه نیست
پیش از اینها خاطرم دلگیر  بود
از خدا  در ذهنم این تصویربود
آن خدا بے رحم بود و خشمگین
خانه اش در آسمان دور از زمین
بود ،اما میان ما نبود
مهربان و ساده و زیبا نبود
در دل او دوستے جایے نداشت
مهربانے هیچ معنایے نداشت
... هر چه میپرسیدم از خود از خدا
از زمین از اسمان از ابر ها
زود  مے گفتند این ڪار خداست
پرس و جو از ڪار او ڪارے خطاست
هر چه مے پرسے جوابش آتش است
آب اگر خوردے جوابش آتش است
تا ببندے چشم ڪورت مے ڪند
تا شدے نزدیک دورت میڪند

 

ڪج گشودے دست ،سنگت مے ڪند
ڪج نهادے پا ی  لنگت مے ڪند
تا خطا ڪردے عذابت مے دهد
در میان آتش آبت مے ڪند
با همین قصه دلم مشغول بود
خوابهایم خواب  دیو و غول  بود
خواب مے دیدم ڪه غرق آتشم
در دهان شعله هاے سرڪشم
در دهان اژدهایے خشمگین
بر سرم باران گرز آتشین
محو مے شد نعره هایم بے صدا
در طنین خنده ے خشم خدا ...
نےت من در نماز ودر دعا
ترس بود و وحشت از خشم خدا
هر چه مے ڪردم همه از ترس بود
مثل از بر ڪردن یک درس بود ..

 

مثل تمرین  حساب و هندسه
مثل تنبیه مدیر مدرسه
تلخ مثل خنده اے بے حوصله
سخت مثل حل صد ها مسئله
مثل تڪلیف ریاضے سخت بود
مثل صرف فعل ماضے سخت بود
تا ڪه یک شب دست در دست پدر
راه افتادیم به قصد یک سفر
در میان راه در یک روستا
خانه اے دیدیم خوب و آشنا
زود  پرسیدم پدر اینجا ڪجاست
گفت اینجا خانه ے خوب خداست
گفت اینجا مے شود یک لحظه ماند
گوشه اے خلوت نمازے ساده خواند
با وضویے دست ورویے تازه ڪرد
گفتمش پس آن خداے خشمگین
خانه اش اینجاست ؟اینجا در زمین؟
گفت :آری خانه ے او بے ریاست
فرشهایش از گلیم و بوریاست
مهربان و ساده و بے ڪینه است
مثل نورے در دل آیینه است

 

عادت او نیست خشم و دشمنی
نام  او نور و نشانش روشنی
خشم نامے از نشانے هاے اوست
حالتے از مهربانے هاے اوست
قهر او از آشتے شیرینتر است
مثل قهر مهربان مادر است
دوستے را دوست معنے مے دهد
قهر هم با دوست معنے مے دهد
هیچ ڪس با دشمن خود قهر نیست
قهرے او هم نشان دوستے ست
تازه فهمیدم خدایم این خداست
این خداے مهربان و آشناست
دوستے از من به من نزدیڪتر
از رگ گردن به من نزدیڪتر
آن خداے پیش از این را باد برد
نام او راهم دلم از یاد برد
آن خدا مثل خیال و خواب بود
چون حبابے نقش روے آب بود
مے توانم بعد از این با این خدا

 

دوست باشم دوست ،پاڪ و بے ریا
مے توان با این خدا پرواز ڪرد
سفره ے دل را برایش باز ڪرد
مے توان در بارهے گل حرف زد
صاف و ساده مثل بلبل حرف زد
چڪه چڪه  مثل باران  راز گفت
با دو قطره صد هزاران  راز گفت
مے توان  با او صمیمے حرف زد
مثل یاران قدیمے حرف زد
مے توان تصنیفے از پرواز خواند
با الفباے سڪوت آواز خواند
مے توان مثل علف ها حرف زد
با زبانے بے الفبا حرف زد
مے توان در باره ے هر چیز گفت
مے توان شعرے خیال انگیز گفت
مثل این شعر روان و آشنا:
پےش از اینها فڪر مے ڪردم خدا ...
 

اموزش...
ما را در سایت اموزش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : mahdi mehdichavoshi بازدید : 176 تاريخ : شنبه 22 خرداد 1400 ساعت: 14:44

گاهی گمان نمیکنی ولی خوب میشود
گاهی نمی شود که نمی شود که نمی شود

گاهی بساط عیش خودش جور می شود
گاهی دگر، تهیه بدستور می شود

گه جور می شود خود آن بی مقدمه
گه با دو صد مقدمه ناجور می شود

گاهی هزار دوره دعا بی اجابت است
گاهی نگفته قرعه به نام تو می شود

گاهی گدای گدایی و بخت با تو یار نیست
گاهی تمام شهر گدای تو می شود…

گاهی برای خنده دلم تنگ می شود
گاهی دلم تراشه ای از سنگ می شود

گاهی تمام آبی این آسمان ما
یکباره تیره گشته و بی رنگ می شود

گاهی نفس به تیزی شمشیرمی شود
ازهرچه زندگیست دلت سیرمی شود

گویی به خواب بود جوانی‌ مان گذشت
گاهی چه زود فرصتمان دیر می شود

کاری ندارم کجایی چه می کنی
بی عشق سرمکن که دلت پیرمی شود

اموزش...
ما را در سایت اموزش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : mahdi mehdichavoshi بازدید : 151 تاريخ : شنبه 22 خرداد 1400 ساعت: 14:42

آن نه زلف است و بناگوش که روز است و شب است
وان نه بالای صنوبر که درخت رطب است

نه دهانیست که در وهم سخندان آید
مگر اندر سخن آیی و بداند که لب است

آتش روی تو زین گونه که در خلق گرفت
عجب از سوختگی نیست که خامی عجب است

آدمی نیست که عاشق نشود وقت بهار
هر گیاهی که به نوروز نجنبد حطب است

جنبش سرو تو پنداری کز باد صباست
نه که از نالهٔ مرغان چمن در طرب است

هر کسی را به تو این میل نباشد که مرا
کآفتابی تو و کوتاه نظر مرغ شب است

خواهم اندر طلبت عمر به پایان آورد
گر چه راهم نه به اندازهٔ پای طلب است

هر قضایی سببی دارد و من در غم دوست
اجلم می‌کشد و درد فراقش سبب است

سخن خویش به بیگانه نمی‌یارم گفت
گله از دوست به دشمن نه طریق ادب است

لیکن این حال محال است که پنهان ماند
تو زره می‌دری و پرده سعدی قصب است

#سعدی

اموزش...
ما را در سایت اموزش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : mahdi mehdichavoshi بازدید : 148 تاريخ : شنبه 22 خرداد 1400 ساعت: 14:39